Kunstwerk Ecopolitan bestellen

Voor PROTO art & design expo heeft Map Renes, alias Groenkapje, het magazine ECOPOLITAN getransformeerd naar een JURK. De inhoud van het magazine ‘Binnenste Buiten’ keren als een stofprint voor een jurk. ‘Stof tot nadenken’ over: 

  • Fast Fashion is niet respectvol voor de modearbeiders in de lage lonen landen en is een vervuilende industrie. 
  • De modeketen verbindt mensen van katoenboer tot consument. 
  • Mode als communicatiemiddel voor de Sustainable Development Goals (SDG). Tijd om de modeproductie te veranderen met meer respect voor mens, dier en milieu. 
  • Mode anders consumeren. Het lef hebben om een lange relatie aan te gaan met mode.

Map Renes daagt de PROTO bezoeker uit. Draag jij jouw kleren weleens binnenste buiten? Als jij naar het modelabel kijkt, weet jij wie jouw kleren heeft gemaakt? #whomademyclothes? Van welk materiaal is jouw favoriete broek gemaakt? #whatisinmyclothes?  Een call to action voor Fashion Revolution.

whomademyclothes

ECOPOLITAN als kunstwerk bestellen

1 Magazine geprint op gerecycled papier 170 grams – 116 pagina’s. Prijs € 20,- per stuk.

2  ECOPOLITAN stof tot nadenken op Cotton popeline Eco. Breedte 140 cm, geschikt voor DIY blouse en rok – GOTS certificaat Prijs 100,- per meter (inclusief magazine).

3 T’UNIQUE –  ECOPOLITAN JURK op maat gemaakt! Prijs nader te bepalen.

Tijdens PROTO is een ECOPOLITAN kunstwerk te bestellen door een mail te sturen naar hallo@groenkapje.nl Je ontvangt dan een bevestiging van jouw bestelling. Na de expositie worden bestellingen geprint om overproductie te voorkomen. In de tussentijd is ECOPOLITAN magazine online te lezen.

Achtergrond informatie

Vanuit creativiteit bedenkt Map Renes groene concepten. In 2009 was het eerste FRISGROEN, duurzaam mode-en leefstijlfeest in Hedon te Zwolle. Als Groenkapje promoot zij duurzame mode. Als modemaker maakt zij mode op maat van zalmleer passend bij de circulaire economie.

Sinds 2013, na het fabrieksongeval Rana Plaza in Bangladesh, bedenkt Map Renes acties voor Fashion Revolution Week. Doel is om de fast fashion industrie te verbeteren. Consumenten te informeren en te enthousiasmeren om ecobewuste keuzes te maken bij mode. Deze editie ‘Fashion Revolution Week’ heeft zij campagne gevoerd samen met stagiaires, Loes van der Haar, Ruby Zoer en Marit Ziegler, studenten Cibap Vakschool voor Vormgeving. Door de pandemie heeft zij samen met haar man Richard Vermijs als alternatieve actie een E-magazine ECOPOLITAN gemaakt. Inhoud bevat 20 Zwolse Mens- en Modeverhalen vanuit het Groenkapje netwerk. Verschillende generaties vertellen over duurzame mode. Samen actie voeren om meer impact te creëren. 

Het magazine bevat foto’s van Job Boersma, fotograaf. Vormgeving magazine en jurk door Richard Vermijs – IJgenweis Visuele vormgeving

Heb je belangstelling voor aankoop van ECOPOLITAN kunstwerk stuur een mail naar hallo@groenkapje.nl

Are you an ECOPOLITAN?